Stichting SonMar Namasté
rood blokje Contactpersonen
in Nepal

Stichting SonMar Namasté werkt met twee contactpersonen in Nepal.
In Pokhara is daar Tilak Chettri, sinds 2009 onze contactpersoon en inmiddels goede vriend. Hij runt een hotel in Pokhara, en heeft een reisbureau. Hij is een geziene man in zijn community en kan snel de juiste personen te spreken krijgen. Tilak gaat mee als we de projecten bezoeken en meestal gaan zijn vrouw Bashanti en hun zoon Bibek ook mee. Met Bibek is er ook via Facebook regelmatig contact.

In Sauraha, Chitwan werken we samen met Dhruba Giri. Hij is de eigenaar van Sapana Village Lodge. Een prachtige lodge waar veel Tharu werken, het volk van de Therai.
Dhruba werkt veel met microcredieten en geeft mensen met mogelijkheden kansen om te groeien. SVSI (Sapana Village Social Impact – www.svsi.org ) is de organisatie waar vanuit hij projecten initieert en aanstuurt.
Per mail is er met beiden regelmatig contact.

Door onze nauwe banden met Tilak en Dhruba zijn de lijnen kort. Er zit geen organisatie tussen. We zien ter plekke wat er nodig is, overleggen met hen waar we kunnen ondersteunen, maken direct aan hen geld over.

Zo ook na de zware aardbevingen van 2015: de dag erna maakten we geld over, en konden zowel Tilak als Dhruba hulp verlenen in hun regio.

Wilt u ook een bijdrage leveren?
IBAN: NL72INGB 0004558791, t.n.v. Stichting SonMar Namasté, te IJsselstein.

blokjes banner
Tilak en Dhruba